Warszawa - Mokotów, blisko Wisłostrady


2015-04-15

Obowiązki pracodawcy wobec pracownika ubiegającego się o przyznanie emerytury lub renty

Obowiązki pracodawcy wobec pracownika ubiegającego się o przyznanie emerytury lub renty
W myśl art. 125 ustawy z 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (tekst jedn. Dz.U. z 2013 r., poz. 1440, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą emerytalną, pracodawcy (płatnicy składek) są zobowiązani: współdziałać z pracownikiem w gromadzeniu dokumentacji niezbędnej do przyznania świadczenia, wydawać zatrudnionemu lub organowi rentowemu zaświadczenia niezbędne do ustalenia prawa do świadczeń i ich wysokości, przygotować wniosek o emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy i przedłożyć go organowi rentowemu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz